Inför varje marknad går vi ut med ett formulär som man får fylla i, och formuläret går att fylla i så länge det finns platser kvar, dock brukar de försvinna väldigt fort. Det dyker alltid upp information inför släppet av säljplatser.
Man kommer dagen innan marknaden och placerar ut sina kläder/leksaker/tillbehör på utmärkta platser i lokalerna. Allt ska vara märkt med pris i 5-kronorsintervaller och med säljnummer.
På marknadsdagen säljer vi för er mot en summa på 20% av er vinst. Den vinsten går i år (höst 2017) till maskrosbarn. På eftermiddagen så kommer du som "säljare" tillbaka och hämtar upp dina kontanter samt de saker du vill ha kvar (om du inte fått sålt allt). Vill man lämna kvar något så går det jättebra. Vi skänker det som lämnats kvar till bla Humana, barnhem och sjukhus.
Vi tar inte på något sätt ut ngt själva för att vi håller i marknaden. Det är ett helt ideellt arbete och vi brinner för att kunna hjälpa och bidra till de som behöver det!
Vi har väldigt många besökare och trycket och efterfrågan är stort. Våra ledord är bla ordning och reda, det ska gå lätt att hitta och det är just det våra besökare och säljare har uttryckt att de gillar med vår marknad.
Känner du att du inte kan vara med så vill vi att du kontaktar oss snarast på karrabarnmarknad1@gmail.com. Vi har väldigt många som vill vara med och har tyvärr inte plats till att få plats med alla. Avbokningar vill vi ha senast en vecka innan marknadsdagen, bokar du av senare så förlorar du chansen till att få vara med kommande marknader!
Frågor hänvisas till: fragakarrabarnmarknad@gmail.com
Det går även bra att skicka meddelande på vår facebooksida: Kärra barnmarknad.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar